Gfk: Cheltuim cu 15% mai mult pentru alimentele de baza

Gfk: Cheltuim cu 15% mai mult pentru alimentele de baza Data: 3 noiembrie 2011   Ora: 12:16

Consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 6% in moneda nationala in primele sase luni ale anului 2011 comparativ cu perioada similara a anului precedent. Aceasta crestere a fost influentata in primul rand de nivelul ridicat al inflatiei. In volum, piata inregistreaza o scadere de aproape 2% in timp ce fenomenul de down-trading (trecerea catre produse dintr-un segment de pret inferior) este inregistrat in continuare, potrivit unui studiu GfK.

Din analiza principalelor categorii de produse, se observa cum alimentele de baza au fost cele mai afectate de cresterea preturilor, valoarea cheltuita pentru aceste categorii fiind cu 15% mai mare, in timp ce cheltuielile pentru produse alimentare ne-esentiale au crescut cu 4%.

Dintre produsele alimentare de baza, uleiul a inregistrat cresteri valorice de pana la 40%, in vreme ce volumul a scazut cu aproape 2%. Pentru cafeaua macinata si prajita - considerata de asemenea de catre consumatori un produs esential - nivelul cheltuielilor a ramas relativ stabil. Cu toate acestea, consumul a scazut cu pana la 7%, la un numar de consumatori constant.

Cheltuielile pentru produsele de ingrijire a locuintei si de igiena personala au inregistrat cresteri de 5% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara a anului precedent. Dintre produsele nealimentare de baza, gospodariile din Romania au platit usor mai putin pentru detergent de rufe (-1% in valoare), in timp ce pentru sampon de par cheltuielile au crescut cu pana la 12%, desi consumul a ramas aproximativ acelasi.

Dupa o perioada in care produsele de ingrijire au fost puternic afectate de scaderea consumului in incercarea romanilor de a se adapta la contextul economic dificil, in prima jumatate a anului, categorii precum deodorantele si sapunul de toaleta inregistreaza cresteri volumice modeste de 4% fiecare, in timp ce numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data aceste produse a crescut usor.

Comertul modern castiga in continuare teren in detrimentul celui traditional atragand in primele sase luni ale anului 47% din totalul cheltuielilor gospodariilor din Romania pentru produse de larg consum, in crestere cu doua puncte procentuale fata de perioada similara a anului precedent. Buticurile si magazinele alimentare, principalele formate ale comertului traditional, au pierdut 4 puncte procentuale in valoare, antrenand in primele sase luni ale anului curent doar 37% din totalul cheltuielilor pentru produse de larg consum comparativ cu 41% in perioada similara a anului 2010.

La nivel de cheltuieli absolute, in aceasta perioada hipermarketurile si supermarketurile au inregistrat rate de crestere de aproape 15% fiecare, iar magazinele de tip discount de 14%. Principalul motor de crestere in cazul formatelor comertului modern este numarul mai mare de cumparatori, tendinta explicata si de expansiunea teritoriala dinamica a marilor lanturi de retail.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult