Saab in faliment: povestea unui gigant care a facut istorie

Saab in faliment: povestea unui gigant care a facut istorie Data: 20 decembrie 2011   Ora: 14:25

Constructorul auto Saab a intrat sub protectia legii falimentului, urmand sa stabileasca un lichidator. Sansele ca brandul sa renasca sunt destul de mici, din cauza problemelor financiare foarte mari si a piedicilor venite din partea General Motors.

Asadar, va prezentam pe scurt povestea constructorului suedez Saab, un brand de traditie care s-a nascut in 1937. S-a impus printr-un design excentric, individualizandu-se prin plasarea sistemului de contact intre scaunele din fata, fiind si prima masina cu sistem de incalzire pentru scaune (1971). Iata care sunt cele mai populare modele Saab:

UrSaab

Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, constructorul de avioane Saab a decis sa intre in industria auto, lansand UrSaab. Modelul a fost lansat in 1947, o masina cu forme aerodinamice, extravagante pentru acel moment.

Saab 93

In 1955 este lansat Saab 93 care avea 33 de cai putere si un motor pe 3 cilindri. Un an mai tarziu, Saab a reusit sa intre pe piata americana dupa ce a expus doua masini Saab 93 la New York Auto Show, iar vanzarile au crescut cu 14%, la peste 1400 de masini.

Saab Sonnett III

Primul Saab Sonnett a fost o masina sport cu doua locuri, lansata in 1956. Doar 6 masini au fost fabricate atunci, iar compania se lauda ca toate sunt inca functionale.

A doua varianta a aparut in 1970, lansata sub denumirea de Saab Sonnett III si a devenit cel mai de succes model al brandului.

Saab 9-7X

General Motors a preluat controlul companiei Saab in 1990. GM a incercat sa pastreze caracterul excentric al brandului, lansand Saab 9-7X.

Saab 9-2X

Deoarece General Motors a considerat ca exista asemanari intre cumparatorii Saab si Subaru, a fost lansat 9-2X, o versiune Saab a modelului Subaru Impreza Wagon. Sefii de la GM au admis mai tarziu ca a fost o greseala.

Saab 9-4X

In cele din urma, a fost gasita formula succesului, dar era prea tarziu. Dupa ce compania a vandut Saab, abia au mai iesit pe piata Saab 9-5 sedan si Saab 9-4X. Desi ambele modele au fost exceptionale, GM avea propriile dificultati financiare, iar Saab nu a mai putut fi salvat.

GM a vandut Saab la inceputul lui 2010 catre Spiker (acum Swedish Automotive), insa a pastrat anumite licente tehnologice. Cand Swedish Automotive a incercat sa obtina finantare de la doi parteneri chinezi, General Motors s-a opus, de teama concurentei pe piata din China. Asadar, singura optiune a ramas falimentul.

Daca in 2006, Saab atinsese un varf al vanzarilor de 133 mii de unitati, situatia s-a inrautatit rapid odata cu venirea crizei economice. Astfel, in 2008 vanzarile au scazut la 93 mii masini, iar in 2009 s-au prabusit: Saab a vandut doar 27 mii de masini. In luna aprilie a acestui an, furnizorii au oprit livrarile din cauza facturilior neplatite, iar constructorul auto a fost nevoit sa opreasca productia.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult