Romanii sunt mai critici online decat offline

Romanii sunt mai critici online decat offline Data: 20 decembrie 2011   Ora: 12:09

Mediul principal de transmitere word of mouth (WOM) este prin viu grai, potrivit unui studiu derulat de GfK Romania cu privire la opinia consumatorilor din Romania privind influenta word of mouth.

94% dintre respondenti mentioneaza comunicarea fata in fata ca fiind pe primul loc in clasamentul mediilor in care genereaza WOM, iar 5% precizeaza pe primul loc transmiterea telefonica pentru astfel de mesaje. In mediul offline romanii genereaza mai mult WOM pozitiv decat negativ.

In mediul online, spre deosebire de cel offline, oamenii genereaza intr-o masura mai mare WOM negativ decat pozitiv. Pentru generarea WOM online, romanii folosesc in principal "messengerul", urmat la mare distanta de e-mail, forumuri si retelele de socializare.

La nivel general, atat offline, cat si online, frecventa cu care genereaza WOM pozitiv este mai mare decat cea cu care genereaza WOM negativ. Numarul celor care au generat WOM pozitiv in ultima saptamana si in ultimele 2-3 luni este de 2 ori mai mare decat numarul celor care au generat WOM negativ in aceleasi perioada de timp. Mai mult, 55% dintre romani nu isi amintesc cand au generat ultima data WOM negativ, probabil datorita faptului ca au facut aceste recomandari negative cu mult timp in urma, iar 11% dintre romani au mentionat ca nu au generat niciodata WOM negativ despre vreun produs.

Principalul grup de persoane catre care se genereaza deopotriva WOM pozitiv si WOM negativ sunt prietenii, urmati de rude/familie si, la o distanta mai mare, de colegi.

WOM influenteaza intentia de cumpararea a romanilor. Recomandarile venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenteaza in mare sau foarte mare masura decizia de cumparare a peste 50% dintre romani pentru cel putin una dintre cele 10 categorii de produse sau servicii analizate. Intentia de cumparare este influentata de WOM intr-o masura mai mare pentru serviciile de sanatate si produsele electronice, computere si tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto, etc) si intr-o mai mica masura pentru produse/serviciile de economisire sau investitii.

Informatiile provin din studiul GfK Omnibus realizat in perioada aprilie-mai 2011 pe un esantion de 1656 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Cele 10 categorii de produse si servicii analizate au fost: autoturisme, economisire sau investire bani, amenajare sau decorare casa, mancare sau bauturi, locuri de petrecere a timpului liber in afara casei (restaurant, cinematograf, concerte, vacante etc), electronice/computere/tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto etc), produse de ingrijire personala, imbracaminte/incaltaminte, servicii de sanatate si servicii de educatie/scoala.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult