PwC: Piata auto din Romania va reveni pe crestere!

PwC: Piata auto din Romania va reveni pe crestere! Data: 24 august 2010   Ora: 07:25

Productia totala de autovehicule a Romaniei ar putea ajunge la 520.000 de unitati anual pana in 2014, potrivit celei mai recente analize a Institutului de Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC).

Acest lucru ar echivala cu o crestere de 74,5% fata de nivelul productiei auto din 2009. Astfel, Romania ar avea al treilea cel mai rapid ritm de crestere al capacitatii de productie auto dintre tarile din Europa Centrala si de Est, dupa cel al Ucrainei (242%) si al Rusiei (235%).  

Precizam ca piata auto romaneasca a scazut cu 42% in primele sase luni din anul in curs, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.

In ceea ce priveste volumul total al productiei, tara noastra va deveni al saselea producator auto din regiune pana in 2014, dupa Rusia, Turcia, Republica Ceha, Polonia si Slovacia, insa inaintea Ungariei, Ucrainei si Sloveniei.

”Productia de masini in Europa de Est este influentata in principal de consumul intern, dar si de exporturi, indeosebi catre tarile Uniunii Europene. Eliminarea treptata a finantarii schemelor de innoire ale parcurilor auto, precum si masurile de austeritate care se vor lua in multe tari UE in urmatorii cativa ani, vor avea un impact negativ asupra cererii de masini noi in interiorul Pietei Comune. Cu toate acestea, anticipam un ritm puternic de crestere al industriei auto romanesti in urmatorii 5 ani, pe masura ce investitiile recente de la fabrica auto din Craiova vor deveni complet operationale, iar capacitatea de productie de la fabrica din Pitesti va creste pentru a face fata cererii sporite pentru noile modele de autoturisme lansate”, a declarat Ionut Simion, Partener Consultanta Fiscala, Liderul Grupului de Automotive din cadrul PwC Romania.

La nivel global, diferenta dintre productia si vanzarea de masini arata faptul ca revenirea la starea de echilibru a pietei este inca departe. Excluzand stocurile, productia globala de masini si vanzarile se afla de obicei in echilibru, dar deciziile impuse de criza luate la inceputul anului 2009 au dereglat aceasta balanta.  

”Efectele reziduale ale crizei industriei auto au alterat relatia traditionala dintre productia de automobile si vanzari. In timp ce redresarea industriei auto imbraca forme diferite pe pietele mature, fata de cele emergente, raspunsurile diferite in fata crizei au dus la aparitia unei distorsiuni intre cifrele de productie si cele de vanzari, ceea ce face greu de anticipat cum va evolua piata”, adauga Simion.

Datele Institutului de Automotive indica faptul ca, in perioada ianuarie-mai 2010, productia de automobile din cele mai mari 12 tari producatoare auto a crescut intr-un ritm uimitor de 47,6%, fata de perioada similara din 2009. Desi acest lucru ar putea fi perceput ca un semn ca are loc o revenire economica sustinuta, analistii PwC considera ca redresarea se datoreaza exclusiv comparatiei cu prima jumatate a anului 2009, un an in plina criza, atunci cand marii producatori au recurs la diminuari semnificative ale productiei si la lichidarea stocurilor de teama unei prabusiri globale a vanzarilor de masini.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult