Peste 90% dintre IMM-uri resimt efectele crizei economice
Data: 6 august 2009 Ora: 13:36 Pentru a combate efectele crizei economice, 36% dintre firme au redus cheltuielile administrative, 19% au recurs la disponibilizari, in timp ce 15% dintre acestea si-au redus activitatea.Peste 90% dintre intrepinderile mici si mijlocii (IMM-uri) din Romania resimt efectele crizei economice, mai mult de jumatate dintre acestea afirmand ca vanzarile li s-au redus cu o valoare cuprinsa intre 20% si 50%.
In vederea combaterii efectelor crizei, 36% dintre firme au redus cheltuielile administrative, 19% au recurs la disponibilizari, in timp ce 15% dintre acestea si-au redus activitatea, au precizat oficialii Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii.
Printre masurile si procedurile administrative care constituie un obstacol pentru dezvoltarea IMM-urilor din tara noastra, se numara impozitul forfetar (46%), reglementarile privind preturile (41%), inspectiile si controalele de orice tip (42%), precum si problemele legate de administratia fiscala (39%). Alte aspecte dificile sunt procedurile legate de standarde si certificare (26%), reglementarile privind forta de munca si reglementarile de schimb valutar (25%), licentele necesare pentru desfasurarea in legalitate a activitatii (24%), accesul la teren pentru construirea de sedii sau alte facilitati (22%), precum si reglementarile privind mediul (22%).
In ceea ce priveste factorii de constrangere care reprezinta un impediment pentru afacerile IMM-urilor, reprezentantii firmelor au nominalizat birocratia, nivelul impozitelor, lipsa de capital, accesul greu la finantare, lipsa de garantii, alti factori precum inflatia si modificarile legislative in domeniul fiscal devenind mai presanti in mediul de afaceri in 2009, comparativ cu anul precedent.
Atunci cand vine vorba despre domeniile de activitate care ar trebui sa se bucure de sustinere din partea Guvernului Romaniei, sectoarele vizate de respondenti au fost industria, constructiile si comertul, observandu-se o schimare a orientarii comparativ cu anul 2007, cand domeniile vizate erau industria, turismul si serviciile.
Studiul “Cercetare de marketing la nivel national provind evaluarea problemelor IMM-urilor incepand din 2009 si identificarea solutiilor de finantare-creditare si de management pentru iesirea din criza” a fost realizat in luna iulie 2009, pe un esantion de 600 de intreprinderi mici si mijlocii.
Articole asemanatoare
-
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre c...
-
Cum schimbă fintech-ul recrutarea în IT în sectorul financiar
Fintech-ul a revoluționat sectorul financiar, aducând soluții inovatoare precum plățile dig...
-
Anunt ziar autorizatie mediu
Este esențial ca aceste anunțuri să fie redactate cu atenție, având în vedere nu doar...
-
Închirierea automobilelor de epocă în cinematografie
În industria cinematografică, detaliile sunt esențiale pentru a recrea o epocă trecută sau ...
-
Importanta ferestrelor cu geamuri termopan
Inlocuirea ferestrelor vechi sau cumparare de ferestre pentru o locuinta noua, este o sarcina pe ...
Comentarii
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
-
Credite
Acces Rapid
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Cum să obții un echilibru între economisire și distracție
Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult