GfK: Piata instrumentelor de scris, in crestere in 2011

GfK: Piata instrumentelor de scris,  in  crestere in 2011 Data: 25 octombrie 2011   Ora: 15:14

Piata de instrumente de scris din Romania a inregistrat, in segmentul cash & carry si hypermarket-uri, o crestere de 6% in valoare in perioada august - septembrie 2011 comparativ cu perioada corespunzatoare din 2010, conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology.

Fiind caracterizati prin cumparaturi "pe ultima suta de metri", consumatorii au cheltuit cele mai mari sume de bani cu cateva zile inainte de inceperea noului an scolar.

"De la mijlocul lunii august pana spre sfarsitul lunii septembrie, parinti din toata tara incep sa isi faca liste de cumparaturi. Achizitionarea de rechizite scolare este o traditie in Romania pentru fiecare familie cu copii, dar si pentru studenti. O alta perioada importanta, chiar daca nu la fel de efervescenta, pentru piata instrumentelor de scris este cea a sarbatorilor de iarna", declara Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK Romania.

Analizand categoriile de pe piata, produsele de colorat (creioane de colorat, carioci si creioane cerate) - care au o pondere de 21% din valoarea pietei - au inregistrat cea mai mare crestere (12%) comparativ cu 2010. Cel mai important segment in volum (27%) raman pixurile clasice, cu o crestere in valoare de 6%, in linie cu intreaga piata. De asemenea, pe o tendinta de crestere in valoare s-au inscris si finelinerele (+16%), rolerele (+11%) si stilourile (+9%). Creioanele grafit au inregistrat o usoara scadere de 4%. Categoria markere (markere, text markere si stilouri OHP) au crescut cu 7%, in timp ce produsele de corectat au scazut cu 8% in valoare, comparativ cu aceeasi perioada a inceputului de an scolar 2010.

Un rezultat important in 2011 este performanta marcilor private, inregistrand o crestere de 93% in valoare, comparativ cu august - septembrie 2010. Marcile private sunt mult mai ieftine in comparatie cu alte produse similare din gama lor, printre altele, datorita faptului ca acestea nu includ costurile de promovare. Pentru toate categoriile de instrumente de scris si marci, pretul a ramas relativ stabil in comparatie cu perioada similara a anului precedent. Pe de alta parte, ponderea ambalajelor mici a crescut, preferate fiind ambalajul de 12 articole pentru produsele de colorat si ambalajul de 4 bucati pentru pixuri si creioane grafit.

Producatorii se gandesc constant la reinventarea produselor de scris. Modificarile sunt facute pentru a imbunatati aspectul, ergonomia (forma si modul in care se simt la atingere), precum si mecanismul de scriere. Aceste modificari se concretizeaza dupa ce dorintele clientilor se transforma in idei noi de design ale producatorilor.

In concluzie, piata de instrumente de scris ramane puternica si reprezinta o provocare continua pentru producatori, in pofida prezentei din ce in ce mai vizibile a noilor tehnologii.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult