Cele mai nedorite automobile din 2011

Cele mai nedorite automobile din 2011 Data: 21 decembrie 2011   Ora: 14:35

2011 a fost un an complicat pentru business in general, iar pentru industria auto in special. Asadar, nu au fost putini constructorii auto cu pretentii care au gafat grav in a acest an, cu modele care nu au avut deloc lipici la public, in ciuda asteptarilor foarte mari.

Cu alte cuvinte, competitia a fost dura in cursa pentru ultimul loc. Iata lista celor 12 automobile pe care nu le vrea nimeni!

Fiat 500

Edmunds.com s-a plans din cauza fiabilitatii incerte, a unui sistem de economisire a combustibilului care lasa de dorit si a spatiului de depozitare insuficient. Sergio Marchionne, seful de la Fiat, s-a chinuit degeaba sa schimbe cativa directori executivi, pentru ca vanzarile au fost un dezastru: Fiat a estimat ca va vinde 50.000 de masini pe piata americana in 2011. Pana la sfarsitul lui noiembrie, doar 17.444 de automobile isi gasisera cumparatori.

Chevrolet Volt

Chevrolet Volt a beneficiat de atat de multa publicitate la inceputul anului, incat ar fi putut sa o faca geloasa si pe Lady Gaga. Cu toate acestea, balonul s-a dezumflat repede. Reviewurile negative s-au tinut lant si combinate cu o pauza in productie de o luna, vanzarile au esuat: in loc de 10.000 de masini, General Motors a reusit sa vanda doar 6.200 in primul an.

Jaguar XF

Timpul nu a iertat XF-ul de la Jaguar, modelul care a deschis o noua era a designului acestei marci. Este un semnal de alarma pentru designeriii care s-au indepartat un pic cam mult de la ce este familiar publicului. Asadar, din cauza acestei nefericite schimbari de design, edmund.com estimeaza ca vanzarile au scazut cu o treime fata de anul precedent, cu toate ca 2011 a fost anul masinilor de lux.

Lexus HS 250h

Lansarea unei versiuni a popularei Toyota Prius de catre cei de la Lexus a parut la inceput o idee buna, insa cumparatorii entuziasti odata, s-au lasat asteptati. Potrivit celor de la edmunds.com, HS 250h a suferit cel mai mare declin al vanzarilor inregistrat vreodata de Lexus, de la un an la altul: o scadere de 73%.

Honda Insight

Acum un an, Honda a lansat Insight, cel mai ieftin hibrid de pe piata. Desi specialistii s-au plans de zgomotul excesiv, cumparatorii nu pareau sa fie afectati. Dar iata ca in acest an, vanzarile au scazut dramatic, in ciuda faptului ca 2010 a fost un an fructuos: 20.000 de automobile vandute.

Nissan Infiniti Division

Desi a implinit 22 de ani in aceasta toamna, brandul de lux de la Nissan ramane un bloc de metal diform. Vanzarile au scazut considerabil in acest an, desi importurile de masini de lux au mers in general bine. Desi Infiniti planuieste sa isi dubleze vanzarile pana in 2016, pare putin probabil sa se intample in aceste conditii.

BMW 550i GT

In 2009, cand a inceput productia modelului 550i, sefii de la BMW au preconizat ca popularitatea automobilului va creste intr-atat, incat vor putea sista exporturile modelelor din seria 5 in SUA. Pana acum insa, nimeni nu pare impresionat de 550i. Greutatea nejustificata de 2,5 tone, pretul piperat de 65.000 dolari si proportiile dizgratioase, fac din 550i una din putinele greseli de marketing comise de BMW.

Honda Ridgeline

In 2005, Honda a oferit prin Ridgeline o varianta mai compacta si mai usoara pentru traditionala camioneta americana. Cu toate ca pare sa fi fost o idee buna, vanzarile Ridgeline nu au evoluat prea mult, ele stagnand la aproximativ 1000 de achizitii pe luna. Probabil ca exista o piata mai buna pentru o camioneta mai fiabila si mai economica decat hipopotamul american, dar aceasta piata nu a fost inca descoperita.

Nissan Cube

Nissan Cube a intrat pe piata inca din 2009, insa designul sau colturos nu a prins prea bine la public, iar vanzarile au tot scazut. Nissan Cube paleste si mai mult atunci cand este comparat cu Kia Soul, rivalul sau mult mai atractiv si care vinde de 6 ori mai mult.

Nissan Murano Cross Cabriolet

The New York Times a caracterizat Nissan Murano Cross Cabriolet ca fiind mazgalitura unui designer al carei destin trebuia sa fie cosul de gunoi. Cross Cabriolet este catalogata ca una dintre cele mai neobisnuite masini din secolul 21.

Castigatorul: The 2012 Honda Civic

Cu un design de recesiune, anost, cea de-a 9-a generatie de Civic a intrat pe piata in aprilie si tot de atunci este criticat de mai toate publicatiile de specialitate. Un blogger de la The Truth About Cars descrie noua generatie ca avand un design demodat, materiale ieftine si in plus este groaznic de lenesa. Cei de la Consumer Reports s-au plans de franele slabe si de zgomotul din timpul mersului. In schimb, cei de la The Wall Street Journal au numit-o pur si simplu, un esec.

Reviewurile au fost atat de proaste, incat seful de la Honda a fost nevoit sa isi ceara scuze public: "Pentru noi este foarte important feedbackul, indiferent de la cine vine, asadar vom actiona rapid", a spus John Mendel, vicepresedintele American Honda.

Cu toate acestea, rapid ar putea sa nu fie suficient de repede…

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cum să obții un echilibru între economisire și distracție

Unii alocă mulți bani pentru cheltuieli secundare precum distracția, astfel că diferența despre care vorbeam este mică sau egală cu zero. ... citeste mai mult