Analiza SWOT Starbucks

Data: 18 ianuarie 2012   Ora: 13:41

Descarca Analiza SWOT Starbucks.doc

Analiza SWOT Starbucks

Puncte forte

- Corporatia Starbucks este foarte profitabila, obtinand venituri de 600 milioane $ in 2004;

- Este un brand de cafea la nivel mondial, construit prin reputatia pentru produse si servicii de calitate

- In anul 2005, s-a clasat in ‘Top 100 companii pentru care sa lucrezi’ realizat de Fortune, fiind un angajator care respecta valorile angajatilor

- Organizatia are valori etice foarte puternice

Slabiciuni

- Desi este cunoscuta pentru dezvoltarea de produse noi si pentru creativitate, Starbucks ramane vulnerabila la posibilitatea de a fi depasita de concurenta in acest domeniu in viitor

- Organizatia are o prezenta foarte puternica pe piata din SUA, insa este necesar ca aceasta sa se extinda si in alte tari, pentru a dispersa riscul afacerii

- Este dependenta de principalul avantaj competitiv – vanzarea cu amanuntul.

Oportunitati

- Starbucks se pricepe la valorificarea oportunitatilor

- In cafenele se pot vinde produse noi din comert

- Compania are posibilitatea de a-si extinde operatiunile la nivel mondial, pe piete emergente, precum India si tarile de pe coasta Pacificului

- Co-brandingul cu alti producatori de alimente si bauturi

Amenintari

- Exista riscul ca piata cafelei sa scada, din cauza aparitiei unui alt tip de bautura care sa o inlocuiasca

- Starbucks este expusa la cresterea costurilor la produsele din lactate si din cafea

- De la inaugurarea conceptului Starbucks, au intrat pe piata numerosi concurenti care incearca sa copieze brandul

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora