- » Info Financiar
- » Analiza SWOT
- » Analiza SWOT Starbucks
Analiza SWOT Starbucks
Data: 18 ianuarie 2012 Ora: 13:41Descarca Analiza SWOT Starbucks.doc
Analiza SWOT Starbucks
Puncte forte
- Corporatia Starbucks este foarte profitabila, obtinand venituri de 600 milioane $ in 2004;
- Este un brand de cafea la nivel mondial, construit prin reputatia pentru produse si servicii de calitate
- In anul 2005, s-a clasat in ‘Top 100 companii pentru care sa lucrezi’ realizat de Fortune, fiind un angajator care respecta valorile angajatilor
- Organizatia are valori etice foarte puternice
Slabiciuni
- Desi este cunoscuta pentru dezvoltarea de produse noi si pentru creativitate, Starbucks ramane vulnerabila la posibilitatea de a fi depasita de concurenta in acest domeniu in viitor
- Organizatia are o prezenta foarte puternica pe piata din SUA, insa este necesar ca aceasta sa se extinda si in alte tari, pentru a dispersa riscul afacerii
- Este dependenta de principalul avantaj competitiv – vanzarea cu amanuntul.
Oportunitati
- Starbucks se pricepe la valorificarea oportunitatilor
- In cafenele se pot vinde produse noi din comert
- Compania are posibilitatea de a-si extinde operatiunile la nivel mondial, pe piete emergente, precum India si tarile de pe coasta Pacificului
- Co-brandingul cu alti producatori de alimente si bauturi
Amenintari
- Exista riscul ca piata cafelei sa scada, din cauza aparitiei unui alt tip de bautura care sa o inlocuiasca
- Starbucks este expusa la cresterea costurilor la produsele din lactate si din cafea
- De la inaugurarea conceptului Starbucks, au intrat pe piata numerosi concurenti care incearca sa copieze brandul