- » Info Financiar
- » Acte necesare
- » Acte necesare pentru eliberarea pasaportului
Acte necesare pentru eliberarea pasaportului
Data: 25 ianuarie 2011 Ora: 13:311. Eliberarea unui pasaport simplu electronic
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, dupa caz, buletinul de identitate, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie. Cartea de identitate provizorie trebuie insotita de certificatul de nastere, in original si in fotocopie;
- dovada achitarii taxelor si tarifelor de emitere a pasaportului; (chitantele in original)
-
- 32 lei la Trezorerie sau la CEC;
- 244 lei la CEC;
-
- pasaportul anterior, daca acesta exista.
Nota:
- documentele se depun personal, de catre solicitanti;
- cererea se emite automat, la ghiseu, odata cu depunerea documentelor;
- la depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale si imaginea faciala (sunt exceptate de la obligatia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibila);
- termenul de solutionare a cererii nu poate depasi 30 de zile lucratoare;
- termenul de valabilitate al pasaportului simplu electronic este de 5 ani.
2. Eliberarea unui pasaport simplu electronic pentru minorii sub 14 ani
- certificatul de nastere al minorului, in original si in fotocopie;
- declaratia ambilor parinti, a parintelui supravietuitor, a parintelui caruia i-a fost incredintat minorul prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, a reprezentantului legal, care sa ateste acordul cu privire la eliberarea unui pasaport simplu pentru minor; Atunci cand declaratiile de acord se dau la ghiseu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale parintilor, al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
Atunci cand, din motive obiective, nici unul dintre parinti nu se poate prezenta la serviciul public comunitar, cererile prevazute mai sus, pot fi formulate de o persoana imputernicita de catre parinti prin procura speciala, autentificata in tara de notarul public, iar in strainatate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei.
- certificatul de deces, hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului ramasa definitiva si irevocabila, in original si copie xerox, in cazul in care se prezinta doar declaratia unuia dintre parinti.
- document(e) de identitate ale parintilor sau al unuia dintre parinti, al reprezentantului legal sau, dupa caz, al persoanei imputernicite, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
- dovada achitarii taxelor si tarifelor de emitere a pasaportului; (chitantele in original)
-
- 32 lei la Trezorerie sau la CEC;
- 244 lei la CEC;
-
- pasaportul anterior, daca acesta exista.
Nota:
- la depunerea documentelor, prezenta minorului este obligatorie;
- documentele se depun de catre parinti/parinte/reprezentant legal/persoana imputernicita;
- cererea se emite automat, la ghiseu, odata cu depunerea documentelor;
- la depunerea cererii, minorului i se preiau impresiunile digitale si imaginea faciala (minorii cu varsta sub 6 ani sunt exceptati de la obligatia de furnizare a impresiunilor digitale);
- termenul de valabilitate al pasaportului simplu electronic pentru aceasta categorie de minori este de 5 ani, iar pentru minorii care nu au implinit 6 ani, valabilitatea este de 3 ani.
3. Eliberarea unui pasaport simplu electronic pentru minorii intre 14 si 18 ani
- cartea de identitate sau, dupa caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie. Cartea de identitate provizorie, precum si cartea de identitate model nou (fara prenumele parintilor) trebuie insotite de certificatul de nastere, in original si in fotocopie;
- declaratia ambilor parinti, a parintelui supravietuitor, a parintelui caruia i-a fost incredintat minorul prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, a reprezentantului legal, care sa ateste acordul cu privire la eliberarea unui pasaport simplu pentru minor (pentru minorii casatoriti in conditiile legii, nu mai sunt necesare aceste declaratii); Atunci cand declaratiile de acord se dau la ghiseu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale parintilor, al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
Declaratiile pot fi autentificate in tara de notarul public, iar in strainatate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, precum si in fata autoritatilor straine, acestea din urma trebuind sa indeplineasca conditiile de supralegalizare prevazute de lege sau sa aiba aplicata apostila conform Conventiei cu privire la suprimarea cerintei supralegalizarii actelor oficiale straine, adoptata la Haga la 05.10.1961.
In cazul declaratiilor autentificate de autoritatile straine, care indeplinesc conditiile de supralegalizare prevazute de lege sau au aplicata apostila conform Conventiei cu privire la suprimarea cerintei supralegalizarii actelor oficiale straine, adoptata la Haga la 05.10.1961, vor fi prezentate atat originalul, cat si o traducere legalizata.
- certificatul de deces, hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului ramasa definitiva si irevocabila, in original si copie xerox, in cazul in care se prezinta doar declaratia unuia dintre parinti.
- document(e) de identitate ale parintilor sau al unuia dintre parinti, al reprezentantului legal sau, dupa caz, al persoanei imputernicite, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
- dovada achitarii taxelor si tarifelor de emitere a pasaportului; (chitantele in original)
- -32 lei la Trezorerie sau la CEC;
- -244 lei la CEC;
- pasaportul anterior, daca acesta exista.
Nota:
- documentele se depun personal de catre minor, prezenta acestuia la ghiseu fiind obligatorie;;
- cererea se emite automat, la ghiseu, odata cu depunerea documentelor;
- la depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale si imaginea faciala (sunt exceptate de la obligatia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibila);
- termenul de valabilitate a pasaportului simplu electronic pentru aceasta categorie de minori este de 5 ani.
4. Eliberarea unui pasaport simplu temporar pentru persoane majore
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, dupa caz, buletinul de identitate, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptata doar daca este insotita de certificatul de nastere, in original si in fotocopie;
- dovada achitarii taxelor si tarifelor de emitere a pasaportului, precum si a tarifului suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar (100 lei) (chitantele in original);
-
- 32 lei la Trezorerie sau la CEC;
- 84 lei la CEC;
- 100 lei (tariful suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar) la Trezorerie sau la CEC;
-
- pasaportul anterior, daca acesta exista.
Nota:
- cererea se emite automat, la ghiseu, odata cu depunerea documentelor;
- termenul de solutionare a cererii este de cel mult 3 zile lucratoare;
- termenul de valabilitate al pasaportului simplu temporar este de 12 luni.
5. Eliberarea unui pasaport simplu temporar pentru pentru minorii sub 14 ani
- certificatul de nastere al minorului, in original si in fotocopie;
- declaratia ambilor parinti, a parintelui supravietuitor, a parintelui caruia i-a fost incredintat minorul prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, a reprezentantului legal, care sa ateste acordul cu privire la eliberarea unui pasaport simplu pentru minor; Atunci cand declaratiile de acord se dau la ghiseu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale parintilor, al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
Atunci cand, din motive obiective, nici unul dintre parinti nu se poate prezenta la serviciul public comunitar, cererile prevazute mai sus, pot fi formulate de o persoana imputernicita de catre parinti prin procura speciala, autentificata in tara de notarul public, iar in strainatate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei.
- certificatul de deces, hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului ramasa definitiva si irevocabila, in original si copie xerox, in cazul in care se prezinta doar declaratia unuia dintre parinti.
- document(e) de identitate ale parintilor sau al unuia dintre parinti, al reprezentantului legal sau, dupa caz, al persoanei imputernicite, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
- dovada achitarii taxelor si tarifelor de emitere a pasaportului, precum si a tarifului suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar (100 lei); (chitantele in original)
-
- 32 lei la Trezorerie sau la CEC;
- 84 lei la CEC;
- 100 lei (tariful suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar) la Trezorerie sau la CEC;
-
- pasaportul anterior, daca acesta exista.
Nota:
- documentele se depun de catre parinti/parinte/reprezentant legal/persoana imputernicita;
- cererea se emite automat, la ghiseu, odata cu depunerea documentelor;
- termenul de solutionare a cererii este de cel mult 3 zile lucratoare;
- cand minorul nu este prezent la depunerea cererii, parintii vor atasa si doua fotografii color identice ale acestuia, de dimensiune 3,5 x 4,5 cm;
- termenul de valabilitate al pasaportului simplu temporar pentru minori este de 12 luni.
6. Eliberarea unui pasaport simplu temporar pentru minorii intre 14 si 18 ani
- cartea de identitate sau, dupa caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie. Cartea de identitate provizorie, precum si cartea de identitate model nou (fara prenumele parintilor) trebuie insotite de certificatul de nastere, in original si in fotocopie;
- declaratia ambilor parinti, a parintelui supravietuitor, a parintelui caruia i-a fost incredintat minorul prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, a reprezentantului legal, care sa ateste acordul cu privire la eliberarea unui pasaport simplu pentru minor (pentru minorii casatoriti in conditiile legii, nu mai sunt necesare aceste declaratii); Atunci cand declaratiile de acord se dau la ghiseu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale parintilor, al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
Declaratiile pot fi autentificate in tara de notarul public, iar in strainatate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, precum si in fata autoritatilor straine, acestea din urma trebuind sa indeplineasca conditiile de supralegalizare prevazute de lege sau sa aiba aplicata apostila conform Conventiei cu privire la suprimarea cerintei supralegalizarii actelor oficiale straine, adoptata la Haga la 05.10.1961.
In cazul declaratiilor autentificate de autoritatile straine, care indeplinesc conditiile de supralegalizare prevazute de lege sau au aplicata apostila conform Conventiei cu privire la suprimarea cerintei supralegalizarii actelor oficiale straine, adoptata la Haga la 05.10.1961, vor fi prezentate atat originalul, cat si o traducere legalizata.
- certificatul de deces, hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului ramasa definitiva si irevocabila, in original si copie xerox, in cazul in care se prezinta doar declaratia unuia dintre parinti.
- document(e) de identitate ale parintilor sau al unuia dintre parinti, al reprezentantului legal sau, dupa caz, al persoanei imputernicite, aflate in termen de valabilitate, in original si in fotocopie;
- dovada achitarii taxelor si tarifelor de emitere a pasaportului, precum si a tarifului suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar (100 lei); (chitantele in original)
-
- 32 lei la Trezorerie sau la CEC;
- 84 lei la CEC;
- 100 lei (tariful suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar) la Trezorerie sau la CEC;
-
- pasaportul anterior, daca acesta exista.