- » Info Financiar
- » Acte necesare
- » Acte necesare inregistrare fundatie
Acte necesare inregistrare fundatie
Data: 20 ianuarie 2012 Ora: 11:43Lista actelor necesare pentru inregistrarea fundatiei
-
Confirmarea denumirii fundatiei, eliberata de catre Ministerul Justitiei, in baza cererii solicitantului despre verificarea denumirii.
-
Cererea de inregistrare, care va contine informatia privind scopurile fundatiei, estimarea patrimoniului necesar realizarii acestora, precum si modul de constituire a acestui patrimoniu. Cererea se semneaza de toti membrii consiliului fundatiei, cu indicarea domiciliului fiecaruia.
-
Statutul fundatiei, in trei exemplare, semnat de fondator/fondatori cu indicarea datelor de identitate.
-
Actul de constituire a fundatiei, in dublu exemplar, autentificat notarial.
-
Documentul bancar, care confirma dovada achitarii taxei de stat pentru inregistrare.
-
Actele care atesta transmiterea bunurilor catre fundatie.
-
Dovada ce atesta deschiderea contului bancar provizoriu.
-
Acordul in scris al persoanelor indicate la art.7 alin.(2) din Legea nr.581-XVI cu privire la fundatii, in cazul in care in denumirea fundatiei figureaza numele persoanei fizice.
-
Actele ce atesta acordarea sediului - contractul de locatiune/comodat sau declaratia persoanei fizice (autentificata notarial), sau acordul persoanei juridice (autentificat prin semnatura conducatorului si stampila organizatiei).
Pentru inregistrarea filialelor si reprezentantelor fundatiilor straine, fundatia constituanta va prezenta suplimentar:
- decizia organului de conducere privind constituirea filialei sau reprezentantei, cu indicarea persoanei abilitate de a reprezenta fundatia in Republica Moldova;
- copia statutului fundatiei constituante;
- extrasul din Registrul de stat al fundatiei constituante, care confirma inregistrarea acesteia, sediul fundatiei si componenta organului de conducere;
Actele mentionate in p. 10 urmeaza a fi traduse in limba de stat, cu legalizare notariala.